pátek 3. října 2014

Barák na tři čtvrtě úvazku


S obchodem jsem nikdy neměla co do činění. Vystudovala jsem češtinu jako filologický obor, a abych trochu vyvážila nepraktičnost svého vzdělání, složila jsem - jaksi mimoděk - pedagogické státnice. Díky tomu jsem posledních patnáct let mimo jiné i učila, tu či onde.

Dokud na mě nespadl tenhle barák.

Přebrat, vyhodit, prodat, vyklidit, nabídnout, vyhodnotit, zlikvidovat, roztřídit, dohodnout, zpeněžit, rozdat. Odříkaného chleba největší krajíc. Všeprostupující ekonomie mě na prahu padesátky dostihla. Super...

A tak se některé dny hrabu v textech a dívám se oknem do kolomažnické zahrady a jiné dny se hrabu v tunách (doslova) nejrozmanitějších (též doslova) komodit, které nebožka za svých devadesát let života nastřádala, a dívám se oknem přes zahradu na Strahov nebo k Vyšehradu.

A když už toho mám dost, jdu ven na lavičku a háčkuju, tam i tam.





9 komentářů:

  1. Ty porcelánové barevné hrníčky jsou ale rozkošné:-)) celkovou tíži ovšem chápu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ditmar Urbach. Bez oťuků. Krása. Bohužel nemají podšálky, tedy zatím nemají... Je to největší dobrodružství, jaké jsem zažila, ale odcházím pokaždé naštvaná a depresivní. Taková změť krámů!

      Vymazat
  2. Prave riesim podobnu situaciu. Chce to velke odosobnenie sa a pragmaticky pristup. Chvilami si pripadam ako sup, ktory sa zlieta na korist a chvilami si uvedomujem, ze to treba spravit a triedit. Niektore veci aj vyhodit. Napr. fotky, je ich neuveritelne mnozstvo, ale neda sa vsetky nechat. Drzim palce. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ta selekce musí být razantní, jinak věci člověka zavalí. Ať se Vám daří!

      Vymazat
  3. ale ten barák vypadá super- necháte si ho? Já to třídění starých krámů miluju..vím, každý máme nějakou úchylku...SIMI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barák je super, totiž bude, až se opraví :-) Ale je na prodej...

      Vymazat
  4. Zhruba půl roku to fakt bylo dobrodružství, teď jsem však už jen unavená a mrzutá :-)

    OdpovědětVymazat
  5. I množství krámů, rozuměj pokladů, byl důvod, proč jsme se rozhodli koupit náš budoucí dům. Vyklízeli jsme víc než půl roku. Co jsme nevyhodili, schováváme na půdě, respektive přenášíme sem a tam, podle toho, kde se zrovna bourá, předělává, začíná budovat. "Všude překáží krámy," nadává muž. Má pravdu, ale: "přece to nevyhodíme, to se může hodit!" Bývalí obyvatelé taky hromadili. Mění někdo v okolí okna? Fajn, jejich stará šup k nám na půdu. Mění někdo střechu? Fajn, šup se starými latěmi na dvorek (a my pak pod nimi, shnilotinami, nacházeli potkaní kostřičky). Vypitá flaška od vodky? Šup s ní do skříně! A tak my ve sběrném dvoře staří známí. Psí útulek dostal vozejk hadrů, dek a molitanů. Mraky pytlů oblečení charitě, (vojenským) sběratelům co jejich jest a tak dál.
    A přesto si tam vozíme další. Historickou dlažbu odněkud z bouračky apod. Aktuálně sháním staré porcelánové vypínače a zásuvky. Nemáte? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná :-) Mám dojem, že v jednom koutě půdy ještě zbyl nějaký elektromateriál. Podívám se :-)

      Vymazat