neděle 28. ledna 2018

Duchové v povětří


Můj dnešní program skončil krátce po jedné, a tak jsem si řekla, že od Halíka u Nejsvětějšího Salvátora mě dělí právě tak jedna horká čokoláda.

Jak se ukázalo, spousta lidí dostala úplně stejný nápad. S tím Halíkem, s čokoládou naštěstí ne.

Latinský chorál.
Promluva hned na uvítanou. Hřmivá. Ajejej.

Co je ti do nás, Ježíši Nazaretský! Přišel jsi nás zahubit? Halík téměř šeptá.
A pak zčistajasna zaburácí: Mlč a vyjdi z něho!
V duchu se směju: Reinsberg!

Homilie o duchách poletujících v povětří: o blbých náladách, o hněvu, o frustraci. Kostel je plný zklamaných, všichni jsme zklamaní. Vyjdi i z nás!

Halík bezmála sedmdesátiletý. Třicetiletý rozdíl mezi nimi je ten tam. Jestlipak bude taky mávat dětem?
(Pater, někdy se mi tak stejská!)

Zpíváme.

Mává.

Je mi mnohem líp.

8 komentářů:

  1. Dlouho už jsem nebyl u Salvátora... chodil jsem tam za studií v Praze... v 90. letech ...

    OdpovědětVymazat
  2. Jen s modlitbami to jde zvládnout...hněv bohužel stále trvá, snad přijde zas pokoj...

    OdpovědětVymazat
  3. Halíka Vám přeju...<3 Mějte se pěkně, J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně dlouho jsem tam nebyla. Nebo Halík :-) Takže mě zase/pořád překvapuje, jak je v některých momentech podobný P. Reinsbergovi. A to mávání dětičkám cestou do sakristie mě dostalo... Prostě deja vu.

      Vymazat
  4. Taky rozdýchávám...Stav neklidu trvá.

    OdpovědětVymazat